Sundhedsstyrelsen – Oplysningskampagne:
Kroniske smerter
De bærende roller blev spillet af skuespillere, som selv døjer med forskellige former for kroniske smerter og som derfor kunne trække på egne erfaringer. Filmen blev blandt andet vist i sin fulde længe i TV-programmet “Go’Morgen Danmark” og efterfølgende nomineret til en Creative Circle og en True Award.
Social- & boligstyrelsen – kendskabskampagne:
Vær en, som rækker ud
I samarbejde med Social- og Boligstyrelsen har vi udviklet den landsdækkende kendskabskampagne ”Vær en, som rækker ud”. Kampagnens formålet er at fremme åbenhed om og afstigmatisering af ensomhed i befolkningen. Med udgangspunkt i at ensomhed ofte er forbundet med tabu og stigmatisering, og forbindes med skyld og skam gør det svært at handle på følelsen og søge hjælp.
Jesper Ole agerer den alvidende fortæller i de tre kampagnefilm. En finurlig karakter, der ikke hører hjemme i den givne setting. Samtidig er karakteren et symbol på de medvirkendes dårlige samvittighed, der pludseligt dukker op i de forskellige arenaer.



Kræften Bekæmpelse – Oplysningskampagne:
Løgfri Arbejdstid
Vi har hjulpet Kræftens Bekæmpelse med at udrulle initiativet Røgfri Arbejdstid, som skal få danske produktionsvirksomheder til at indføre det, som initiativets navn foreslår – arbejdspladser, hvor der ikke ryges. Med den lille sproglige finurlighed foldede universet sig ud på film, plakater og alle tænkelige sociale kanaler med en forhåbning om, at netop humor var et godt greb til at afvæbne de stædigt rygende medarbejdere og deres ditto ledere.
Novo nordisk – oplysningskampagne:
Smid fordommene
Fordomme om svær overvægt findes overalt i samfundet, i medierne, på arbejdspladsen og i private relationer. De kan skabe følelser af skyld og skam hos den enkelte og kan ende med at stå i vejen for fx vægttab. Og når fordomme gentages, er der risiko for, at vi begynder at tro på dem.
Mere end hver 4. dansker har fordomme om personer, der lever med svær overvægt. Og det er til trods for, at mere end 75 % af danskerne anerkender, at vægttab er komplekst og afhænger af flere faktorer, som den enkelte ikke altid har kontrol over. Derfor udviklede vi i samarbejde med Novo Nordisk Danmark en landsdækkende kampagne ‘Smid fordommene’.
Kampagnens formål er at nedbryde fordomme om sværvægt, og vise hvordan internaliserede fordomme kan blive sandheder for personer, der lever med svær overvægt. Og derved dels udvide horisont og skabe forståelse hos den brede befolkning samt vise, at det blik, personer med svær overvægt ser sig selv med, er påvirket af andres fordomme.
Kampagnen blev lanceret i forbindelse med World Obesity Day 2025 på tværs af digitale og analog medier. Læs mere på kampagnesiden.