hveiti
scleroseforeningen
kommunikationsstrategi, pr, sociale medier
Scleroseforeningen er ligesom mange andre patientforeninger præget af en udfordring om forskellighed blandt modtagere af deres kommunikation. Ny-diagnosticerede er interesserede i andre budskaber end dem, der er blevet diagnosticeret for længe siden, og som allerede har lært sygdommen at kende. Ligesom pårørende og støtter til sagen har interesse i andre budskaber. Samtidig er der fra mediernes, politikernes og medlemmers side et større krav om synlighed på både sociale og mere traditionelle medier.
Med udgangspunkt i indsigter fra en befolkningsundersøgelse om danskernes syn på sclerose og en interviewundersøgelse blandt Scleroseforeningens medlemmer, medarbejdere og interessenter, udarbejdede Primetime en kommunikationsstrategi. Strategien gav Scleroseforeningen en ramme for deres fremtidige kommunikation på tværs af kanaler og indeholdte konkrete anbefalinger om budskaber, målgrupper og intonation for at skabe en sammenhængende kommunikation med gennemslagskraft.
øvrige cases