Primetime
Nørrebrogade 45
2200 København N
Danmark
T: (+45) 3313 0525
M: hello@primetime.dk
CVR: 40 41 61 37
Copyright © Primetime 2023
Alexander Grandt Petersen
Director, Public Affairs & Insights
Hvert år bruger virksomheder, interesseorganisationer og Foreningsdanmark millioner af kroner på at deltage i årets folkemøde. Hundredvis af arbejdstimer, planlægningsmøder og koordinering. Nogle virksomheder og organisationer har været med fra folkemødets spæde start. Andre har holdt pause og nogle sidder måske og overvejer hvordan de skal deltage i 2025.
Hvorvidt det er pengene og tiden værd er et helt rimeligt spørgsmål, men for at svare på det bør i først og fremmest spørge jer selv, hvad I gerne vil have ud af at være med. At deltage kræver nemlig ikke kun økonomi, men også strategiske overvejelser, der skal sikre, at jeres deltagelse giver reel værdi og I får mest muligt ud af jeres deltagelse i folkemødet.
Før I overhovedet booker færgebilletten, skal I spørge jer selv: Hvad vil vi opnå? Er det at sætte fokus på en vigtig problemstilling, positionere jer som eksperter inden for et felt, eller skabe nye relationer? Klart definerede mål og budskaber er fundamentet for en målrettet og vellykket indsats.
På Folkemødet gælder det om at skille sig ud. Inviter til arrangementer, der tænker ud af boksen. Varier jeres formater. Find nye vinkler på de store temaer i dansk politik, så I ikke bare ligner de andre. Gå sammen med partnere i ikke nødvendigvis normalt laver arrangementer med. Kreativitet er nøglen til at tiltrække både publikum og relevante interessenter.
Dem, I sender til Folkemødet, er jeres ansigt udadtil. Sørg for at have både faglige eksperter, der kan tage del i debatterne, og netværksstærke medarbejdere, der kan skabe relationer med politikere, organisationer og andre virksomheder.
De fleste kan skyde en hvid pind efter at få presseomtale på deres aktiviteter. Måske er i heldige at havne i reportage, hvis en toppolitiker har været forbi, men jeres folkemødedebat skal i ikke forvente havner i Jyllands-Posten eller Politiken. Men derfor skal i kommunikere alligevel. Folkemødet handler ikke kun om de dage, I er på Bornholm. Byg momentum op før afrejsen. Del jeres arrangementer. Inviter til dialog på sociale medier. Brug jeres egne kanaler til at rekruttere publikum til jeres arrangementer. Og under Folkemødet, skal i bruge lejligheden til at lave god kommunikation på jeres egne kanaler, der sætter fokus på de temaer i rejser på folkemødet. Videoklip fra jeres debat. Korte interviews med deltagerne i jeres arrangementer, vox pops – you name it.
Det kan være fristende at kaste sig ud i rigtige mange aktiviteter. Det har sværvægterne af danske interesseorganisationer, de store folkelige bevægelser og de største danske virksomheder ressourcerne til. Andre er bedre tjent med at fokusere energien og være realistiske. Færre, men strategisk gennemtænkte events vil ofte have større effekt end et overlæsset program.
Primetime har været med på Folkemødet siden 2011, hvor det første Folkemøde blev afholdt. Vi hjælper vores kunder med planlægning og afvikling af deres Folkemøde aktiviteter og vi kan også hjælpe jer. Kontakt Public Affairs Director, Alexander Grandt Petersen eller folkemødeansvarlig Nicoline Slosarich, hvis du er interesseret i at høre mere.
Primetime
Copyright © Primetime 2023