CEO Barometeret 2024

C25-virksomheder

Jakob Høegh

PARTNER & DIRECTOR, BRANDING & MARKETING

Asta Gad Jarlshøi

Project Associate

Johanne Dahl

Project Associate

Ida Jacobsen

Senior insights advisor

 
DANMARKS STØRSTE UNDERSØGELSE AF TOPLEDERKOMMUNIKATIONEN PÅ LINKEDIN BLANDT C25-VIRKSOMHEDERNE

Hvilke top CEO’s er dygtigst på LinkedIn? Hvem ligger i bunden? Og hvem formår bedst at engagere sine følgere? 

 De spørgsmål og meget mere får du svaret på i Primetimes LinkedIn CEO-Barometer ’24. På baggrund af topledernes totale 349 opslag og flere tusinde datapunkter, har vi analyseret deres digitale ageren på LinkedIn fra Q4 i 2023 til og med Q1 i 2024.  

Med dugfriske data som bagtæppe har vi kåret én topleder, der på grund af sin højeste gennemsnitlige engagementsrate blandt de medvirkende topchefer kan kalde sig vinder af selve CEO-Barometeret. Dertil har vi kåret tre arketypevindere, der hver især har gjort det bedst som henholdsvis … 

  • Firmasoldaten. CEO’en, der har fokus på top- og bundlinjen, virksomhedens resultater og som oftest kommunikerer i embeds medfør. 
  • Aktivisten. CEO’en, der er værdibaseret og samfundsorienteret og kærer sig om mere end virksomhedens finansielle formåen. 
  • Mennesket bag skjorten. CEO’en, der er god til at bringe sig selv i spil og og sætte ansigt på mennesket, der gemmer sig bag titlen som topleder.

Har du læst så langt? Så er du formentlig også interesseret i at læse rapporten.